UA-137729712-1CO DAJE WSPÓŁPRACA Z NAMI – AGM Consulting

CO DAJE WSPÓŁPRACA Z NAMI

Źle cię widzą, źle cię piszą

Realizujesz warte miliony złotych inwestycje, by poprawić jakość życia mieszkańców swojego miasta czy gminy, a wśród mieszkańców panuje przekonanie, że nic nie robisz. Poświęcasz całe godziny na spotkania z mieszkańcami, a uchodzisz za osobę niedostępną. Masz problemy z przekonaniem mieszkańców do swoich pomysłów. Jeśli zmagasz się właśnie z takimi problemami, zapewne masz problem z organizacją działań z zakresu komunikacji społecznej. Uważasz, że to niemożliwe, bo wydajesz własną gazetę i zatrudniasz w urzędzie pracownika zajmującego się promocją gminy.

Tymczasem, często nawet najlepszy specjalista zajmujący się promocją samorządu, nie jest w stanie skutecznie prowadzić działań z zakresu komunikacji społecznej. Nie musi być to efektem jego braku zaangażowania, czy niewystarczającego przygotowania zawodowego. Zwykle jest efektem mnogości zadań, jakimi go obarczyłeś oraz faktem, iż promocja to nie to samo, co public relations, czy komunikacja społeczna, a skuteczne prowadzenie działań z obu tych dziedzin przez jedną osobę zwykle okazuje się nieefektywne.

Nie czekaj, działaj

Jeśli zrozumiałeś już, gdzie popełniłeś błąd masz dwa wyjścia. Zatrudnić dodatkowego urzędnika zajmującego się właśnie public relations lub zlecić te usługi specjalistom. Pierwsze, obarczone jest ryzykiem, bo jak pokazuje praktyka wielu samorządów, prędzej czy później przydzielisz mu dodatkowe, często nudne i absorbujące zadania, które skutecznie będą odciągały go od pracy nad tym, do czego go zatrudniłeś. Poza tym w wielu, zwłaszcza mniejszych miastach, czy miejscowościach, trudno znaleźć osoby odpowiednio przygotowane i posiadające doświadczenie w tej dziedzinie.

Problemu często nie rozwiąże zatrudnienie dziennikarza, bo potrzebujesz więcej niż rzecznika prasowego, który będzie odpowiadał na pytania dziennikarzy i rozsyłał komunikaty prasowe. Potrzebujesz osoby, która będzie kreowała twój wizerunek i dbała o dialog z otoczeniem, a to wymaga szerszych kompetencji. Drugie z rozwiązań, wymaga byś pogodził się z tym, że twój pr-owiec nie będzie towarzyszył ci przez osiem godzin pracy w urzędzie i jego usługi być może będą droższe, niż zatrudnienie niewykwalifikowanego urzędnika.

Wspólnie, a nie za ciebie

Jeśli zdecydowałeś się na drugie rozwiązanie – jesteśmy do twojej dyspozycji. Public relations, działania z zakresu szeroko rozumianej komunikacji społecznej i marketingu to nasz chleb powszedni. Posiadamy bogate doświadczenie we współpracy z samorządami i jednostkami sektora publicznego i nie trzeba nam tłumaczyć zawiłości waszej codziennej pracy. Niemniej jednak do każdego podchodzimy indywidualnie. Przeanalizujemy twoje problemy, uwarunkowania w jakich działasz, przygotujemy plan działania i zajmiemy się jego wdrażaniem.

Jedyne czego potrzebujemy to twojego zaufania, czasu który nam poświęcisz, współdziałanie z tobą i twoimi współpracownikami. Ze swej strony gwarantujemy zaangażowanie i bogate doświadczenie wyniesione z pracy w mediach, marketingu i public relations. Zajmujemy się tym od kilkunastu lat i mamy na koncie liczne sukcesy w kreowaniu wizerunków m.in. kandydatów na wójtów, burmistrzów oraz w działaniach PR w sytuacjach kryzysowych.